English | Turkçe
Συνήθεις Ερωτήσεις | Χάρτης Πλοήγησης | Συνδέσεις | Επικοινωνία
Κυπριακή ΔημοκρατίαΥπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού
Αναζήτηση: Αναζήτηση
ΜΜΕ (Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις)
English

ΕκτύπωσηΕκτύπωση



Στην Κύπρο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της απογραφής επιχειρήσεων που διεξήγαγε το Τμήμα Στατιστικής και Ερευνών το 2005, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δηλαδή οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερο από 250 άτομα, αποτελούν το 99% των κυπριακών επιχειρήσεων οι οποίες στο σύνολο τους ανέρχονται σε 62.715 και απασχολούν 198.078 άτομα. Από το σύνολο αυτό οι μικρές επιχειρήσεις δηλαδή αυτές που απασχολούν κάτω από 10 άτομα, ανέρχονται σε 57.066 και αντιπροσωπεύουν το 90,83% του συνόλου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και απασχολούν 107.442 άτομα. Τα στοιχεία αυτά και μόνο δείχνουν τη σημασία και το ρόλο που διαδραματίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην κυπριακή οικονομία.

Όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση αρκετά έγκαιρα συνειδητοποίησε τη σημαντικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναφορικά με τις δυνατότητες που έχουν λόγω της ευελιξίας τους και της απλής οργανωτικής δομής που τις χαρακτηρίζει στην αντιμετώπιση κρίσιμων οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων, έτσι και η Κυπριακή Κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω των οποίων είναι δυνατή η παραπέρα οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και η δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.

Το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού στις αρμοδιότητες του οποίου περιλαμβάνονται και τα θέματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ακολουθώντας τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια της εναρμόνισης μας με το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο, ασχολήθηκε και ασχολείται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με την σε βάθος μελέτη των γενικότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και των ειδικών προβλημάτων εκάστου τομέα όπως της μεταποίησης, του εμπορίου και των υπηρεσιών. Στόχος των εξειδικευμένων αυτών μελετών είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων και των τρόπων παροχής υποστήριξης προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω του σχεδιασμού και υλοποίησης κατάλληλων προγραμμάτων και της δημιουργίας ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος που θα συμβάλει στην επίλυση των διαφόρων προβλημάτων τους και στην παραπέρα ανάπτυξη τους.

Πιο συγκεκριμένα η στρατηγική που ακολουθεί το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού για στήριξη και ανάπτυξη των ΜΜΕ, βασίζεται στην Ευρωπαϊκή Χάρταγιατις για τις μικρές επιχειρήσεις (http://europa.eu.int/comm/enterprise/enterprise_policy/charter) και περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές επιδιώξεις:

(α) Η δημιουργία απλοποιημένου νομικού, θεσμικού και διοικητικού πλαισίου για τη λειτουργία τους.
(β) Η βελτίωση του χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος
(γ) Η υποβοήθηση τους να διεθνοποιήσουν τις δραστηριότητες τους και να αναπροσανατολίσουν ανάλογα την ακολουθούμενη στρατηγική, μέσω των βελτιωμένων συστημάτων και υπηρεσιών πληροφόρησης.
(δ) Η βελτίωση της πρόσβασης τους στην έρευνα, στην τεχνολογική ανανέωση, στην κατάρτιση, όπως και στις υπηρεσίες πληροφόρησης.
(ε) Η λεπτομερής μελέτη των γενικών και ειδικών προβλημάτων εκάστου τομέα και κλάδου αντίστοιχα και για αντιμετώπιση τους η εισαγωγή μιας μακροχρόνιας πολιτικής με δράσεις και ενέργειες χωρίς γραφειοκρατικές και χρονοβόρες μεθόδους.
(στ) Η εισαγωγή προγραμμάτων και σχεδίων που διευκολύνουν την μακροχρόνια πρόσβαση τους σε χρηματοδοτικά μέσα.
(ζ) Η δημιουργία των απαραίτητων ενδιάμεσων φορέων που θα ασχολούνται με τα θέματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και να προωθούν άριστης ποιότητας υποστήριξη για την πρόοδο και ανάπτυξη τους.
National Policy Statement.pdfΔήλωση Πολίτικής για την Ενίσχυση του Επιχειρηματικού Οικοσυστήματος.pdfΕυρωπαϊκά Κέντρα ΜΜΕ
Αρχείο Acrobat Reader National Policy Statement.pdf
Αρχείο Acrobat Reader Δήλωση Πολίτικής για την Ενίσχυση του Επιχειρηματικού Οικοσυστήματος.pdf


© 2016 Κυπριακή Δημοκρατία, Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού