EL | EN
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΚΛΑΔΟΙ - Κλάδος Επιχειρηματικότητας Καινοτομίας και Εσωτερικής Αγοράς



Εσωτερική Αγορά

Η ενιαία αγορά αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της Ευρώπης και το βασικότερο εργαλείο για αντιμετώπιση της παγκοσμιοποίησης. Επιτρέποντας την ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων, των εμπορευμάτων, των υπηρεσιών και των κεφαλαίων, διανοίγει νέες ευκαιρίες για τους πολίτες, τους εργαζομένους, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, δημιουργώντας τις θέσεις εργασίας και την ανάπτυξη που χρειάζεται επειγόντως η οικονομία της Ευρώπης.

Η ενιαία αγορά στοχεύει στην άρση των εμποδίων και την απλοποίηση των υφιστάμενων κανόνων, ώστε να επιτρέπει σε κάθε μέλος της ΕΕ - πολίτες, καταναλωτές και επιχειρήσεις - να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ευκαιρίες που τους προσφέρονται, έχοντας άμεση πρόσβαση σε 28 χώρες και 503 εκατομμύρια άνθρωποι. Η Ενιαία Αγορά αποτελεί τη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου - €14 τρισεκατομμύρια ΑΕΠ.

Παρόλη την πρόοδο που επιτεύχθηκε, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικα εμπόδια που περιορίζουν τις ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, με αποτέλεσμα λιγότερες θέσεις εργασίας και αδικαιολόγητα υψηλές τιμές. Μεταξύ άλλων, τα σημαντικότερα προβλήματα συνδέονται με την ελεύθερη ανταλλαγή προϊόντων και υπηρεσιών, ανεπαρκής εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων, της ανεπαρκής πολιτικής στήριξης για τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις κ.α.

Επίσης τα εμπόδια αυτά επηρεάζουν και άλλες πολιτικές σε βασικούς τομείς, όπως τις μεταφορές, τις τηλεπικοινωνίες και την ενέργεια. Κάνουν την ΕΕ λιγότερο ελκυστική για εσωτερικές και εξωτερικές επενδύσεις. Η ενιαία αγορά πρέπει να εξελίσσεται, έτσι ώστε οι καινοτόμες ιδέες και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα να μπορούν να διαφοροποιούν θετικά την ευρωπαϊκή αγορά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή του Προέδρου Γιούνκερ, στην προσπάθεια της για την μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ενιαίας αγοράς και την δημιουργία μιας πραγματικής και λειτουργικής ενιαίας αγοράς προχώρησε στην έκδοση της Στρατηγικής: «Αναβάθμιση της Ενιαίας Αγοράς: περισσότερες ευκαιρίες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις» που στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς για προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ διασφαλίζει ταυτόχρονα την απαραίτητη προστασία. Περιλαμβάνει 22 δράσεις που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν μέχρι το 2018.

Οι κυρίες δράσεις της στοχεύουν στην:

- Ισόρροπη ανάπτυξη της συνεργατικής οικονομίας
- Στήριξη των ΜΜΕ και των νεοσύστατων επιχειρήσεων
- Στήριξη των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται διασυνοριακά
- Άρση των περιορισμών στον τομέα του λιανικού εμπορίου
- Πρόληψη των διακρίσεων σε βάρος των καταναλωτών με βάση την ιθαγένεια ή/ και τον τόπο κατοικίας
- Εκσυγχρονισμό του συστήματος προτύπων
- Δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις
- Συνένωση του πλαισίου της πνευματικής ιδιοκτησίας της Ευρώπης

Η στρατηγική συμπληρώνει άλλες βασικές πρωτοβουλίες της Επιτροπής προς την κατεύθυνση αυτή, όπως:

- Το Επενδυτικό Πρόγραμμα για την Ευρώπη
- Ένωση Κεφαλαιαγορών
- Στρατηγική για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά
- Στρατηγική για την Ενεργειακή Ένωση
- Πακέτο μέτρων για την Κινητικότητα των Εργαζόμενων



    Δείτε επίσης:
    - Οδηγία των Υπηρεσιών
    - Οδηγία του Ηλεκτρονικού Εμπορίου
    - Σύστημα Πληροφόρησης για την Εσωτερική Αγορά (ΙΜΙ)
    - Βιβλιοθήκη ΙΜΙ
    - Solvit - Λύστε αποτελεσματικά τα προβλήματά σας στην Ευρώπη
    - Η Ευρώπη σου
    - Services E-CARD - Πρόταση Οδηγίας και Κανονισμού